22 januari 2022

SGP voorziet in gratis rookmelders

Onze voorraad rookmelders is op!

Na een enorme stroom aan aanmeldingen hebben we besloten om het gratis aanbod te verdubbelen naar 200 stuks! Inmiddels zijn deze allemaal gereserveerd en daarmee kunt u zich dus niet meer aanmelden voor deze actie of rookmelders bestellen.

Binnenkort hopen wij als team op pad te gaan om Staphorst te voorzien van rookmelders, zo maken we onze gemeente weer een stukje veiliger.

Origineel bericht:

Wist u dat het per 1 juli 2022 verplicht is om een rookmelder in uw woning te hebben? SGP Staphorst biedt u een helpende hand door deze voor u op te hangen*. Het is namelijk erg belangrijk om iedere woonlaag van uw woning van een rookmelder te voorzien. Zo wordt u bij eventueel brandgevaar tijdig gewaarschuwd. Als u nog geen rookmelder heeft en/of zelf niet in de gelegenheid bent om deze op te hangen, staat SGP Staphorst voor u klaar!

Voor nieuwbouwwoningen is het al geruime tijd verplicht om één of meerdere rookmelders te hebben. Door nieuwe wetgeving is het plaatsen van rookmelders vanaf juli dit jaar ook verplicht voor woningen die vóór 2003 gebouwd zijn. Deze regelgeving is mede op advies van Brandweer Nederland en de gemeenten tot stand gekomen. Wettelijk is een huiseigenaar zelf verantwoordelijk voor het ophangen en onderhouden van rookmelders. Bij een huurwoning is de verhuurder dit verplicht aan de huurder.

Naast het oproepen tot plaatsen van rookmelders, willen we u als SGP eveneens oproepen om bestaande rookmelders te testen. Goedwerkende rookmelders verkleinen de kans op slachtoffers bij een woningbrand aanzienlijk. Het is goed om ook mensen in uw omgeving hierop te attenderen.

We kunnen ons voorstellen dat het niet altijd lukt om rookmelders zelf op te hangen. Om u te helpen aan deze wettelijke verplichting te voldoenbieden we als SGP nu onze hulp aan. Dat alles onder het motto: ‘Geen woorden, maar daden.’

Wanneer u zich uiterlijk 5 februari aanmeldt, zorgen wij voor maximaal 2 goed werkende rookmelders in uw woning. U kunt zich opgeven via het telefoonnummer 0617738545 of via het e-mailadres campagneteam@sgp-staphorst.nlNatuurlijk bent u ook vrij om de rookmelders zelf te bevestigen.

Voorwaarden:

• Max. 2 per huishouden.
  • Mensen in huurwoningen kunnen terecht bij de verhuurder. De verhuurder is wettelijk verplicht om dit te regelen.
  • Rookmelders zijn alleen gratis te verkrijgen indien u nog niet voldoet aan de verplichting van minimaal 1 per woonlaag.
  • Plaatsen doen we bij mensen die dit zelf niet kunnen.
  • De eerste 100 rookmelders zijn gratis, daarna zijn ze te verkrijgen tegen een aantrekkelijke prijs.
  • Alleen voor mensen in de Gemeente Staphorst.

*De eerste honderd rookmelders worden gratis verspreid!