20 november 2021

SGP-kieslijst vastgesteld in ledenvergadering

In de ledenvergadering van SGP Staphorst werd op donderdag 18 november 2021 de kandidatenlijst van de komende Gemeenteraadsverkiezing vastgesteld. Het bestuur had in samenwerking met een advies-selectiecommissie een conceptlijst voor de eerste vijftien personen opgesteld. De stemmingen waren zoals gebruikelijk geheel vrij. De conceptlijst van het bestuur werd ongewijzigd overgenomen.

Als lijsttrekker is Roelof Slager, sinds 2014 raadslid voor de SGP, gekozen.
Vervolgens werden de zittende raadsleden allen verkozen: 2. Hendrik Troost, 3. Henk Kin, 4. Jan Slager. Erik Hattem, de huidige fractievoorzitter, heeft aangegeven de plaatselijke politiek te gaan verlaten. Op de lijst komen ook een aantal nieuwe namen: 5. Peter de Boer uit Rouveen, 6. Henri Bisschop (Lichtmisweg), 7. Hendrik Mulder (E. Wubbenlaan).
Daarna volgden nog: 8. Lucas Mulder (wethouder), 9. Arie den Ouden, 10. Jan Mulder, 11. Aaldert Tippe, 12. Roel Compagner, 13. Vincent Slingerland, 14. Jan Kuijers, 15. Jan Koster.

Het is de bedoeling om met ruim 20 kandidaten te komen op de definitieve lijst. De lijst wordt dus nog verder aangevuld. Daarbij is het de bedoeling dat er ook aandacht is voor jong politiek talent. Lucas Mulder is voor de komende raadsperiode beoogd wethouder namens de SGP. Het bestuur ziet met tevredenheid terug op de vergadering, die in grote eensgezindheid verliep.

SGP-kieslijst vastgesteld in ledenvergadering